دسته‌بندی خدمات تعمیر و بازسازی ظروف افراسیابی

نتیجه‌ای پیدا نشد.

با دانستن نکات انتخاب بهترین درب و دستگیره قابلمه و ماهیتابه ، هوشمندانه تر آشپزی کنید !
زمانی که ظروف قدیمی و آسیب دیده ی خود را باز‌سازی می‌کنید، دیگر درب یا دستگیره های آن قابلمه قابل استفاده نیستند، حتی اگر از نظر ظاهری سالم باشند، بافت درونی آن بر اثر گرما فرسوده می‌شود و لازم است تعویض گردند. همچنین درب های قدیمی قابلمه طی گذشت زمان از نظر بهداشتی دیگر مورد تایید نیستند و نیاز است تا از درهای شیشه ای مقاوم (پیرکس) بر روی قابلمه های شما استفاده شود تا بهداشت و استقامت ظروف شما را تضمین کند. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع دستگیره و درب قابلمه در کارگاه بازسازی ظروف افراسیابی آشنا کنیم.
درب قابلمه در انواع و مدلهای مختلفی همچون پیرکس، روحی اصل، استیل، مسی، گرانیتی هفت پارچه، تفلون به فروش می رسد. قبل از خرید درب قابلمه بهتر است به بررسی نکات خرید آن بپردازیم.
همانطور که قابلمه ها دارای جنس متفاوتی هستند در و دستگیره های آنها نیز دارای اندازه و جنس گوناگونی است. درب قابلمه ها بسته به نوع نیاز و نحوه استفاده در سایزهای مختلف 12 الی 52 تولید و طراحی می شوند.

درب و دستگیره انواع ظروف قابلمهدرب شیشه ای قابلمه

امروزه بسیاری از درب های قابلمه از جنس شیشه می‌باشد. چرا که هم از نظر ظاهر هم از نظر زیبایی انتخاب درستی هستند. کارگاه ظروف افراسیابی ، به پشتوانه چندین سال تجربه در زمینه بازسازی ظروف آشپرخانه، درب قابلمه ها را غالبا از پیرکس تولید میکند. پیرکس ها ترکیب شیشه با نوعی بوراکس می‌باشد. پیرکس ها از این جهت نشکن هستند که وارد عملیات تنش زایی می‌شوند، به این ترتیب که در دمای 600 الی 630 درجه سانتی گراد حرارت می‌بینند و تحت فشار خاص سرد شده و در نتیجه بسیار مقاوم می‌شوند. ما سعی کرده ایم در کارگاه مان تمامی درب های قابلمه را از پیرکس درجه یک، ضد خش و مقاوم تهیه کنیم. پیرکس معمولا برای آن که در مقابل حرارت مقاوم باشد، مقداری اسید بوریک در ترکیباتش به کار می‌رود. همچنین سیلیس آن از شیشه های معمولی بیشتر است که همین سبب میشود به عنوان درب ظروف آشپزخانه و آزمایشگاهی مورد استفاده قرار بگیرد. تغییرات ناگهانی دما انسجام ساختارش را بهم نمی‌ریزد.
تمامی درب های قابلمه و ظروف باید دارای سوپاپ‌هایی باشند که فشار داخل و خارج قابلمه را تنظیم کند، تا غذا موقع پخت سر نرود.
ویژگی های مهم درب قابلمه
• ضد بخار باشد
• کدر نباشد
• در برابر ضربه و حرارت از مقاومت مناسبی برخوردار باشد.
• ضد خش باشد
• به آسانی تمیز شود

دستگیره قابلمه

ما تمامی دستگیره ها را از نوعی پلاستیک نسوز به نام باکالیت آماده می کنیم. باکالیت بهترین نوع جنس برای دستگیره ی قابلمه است که در سطح جهانی نیز از آن استفاده میشود. هدف از دستگیره ی مرغوب داشتن عمر بالا و دیر فرسوده شدن آن است.
چرا باکالیت بهترین انتخاب است؟
لایه‌های کاغذ یا پارچه نسوج به رزین‌ (ماده ای شبیه شیشه) آغشته می‌شود. پارچه نیز با موادی همچون پنبه،کاغذ سلولز، پشم شیشه، نخ مصنوعی یا پارچه بافته نشده ساخته می‌شود. سپس در معرض فشار و حرارت قرار می‌گیرد و تبدیل به یک نوع ماده ی مقاوم در برابر ضربه و حرارت می‌شود. قیمت دستگیره‌ی قابلمه‌ از جنس باکالیت شاید نسبت به دستگیره ی فلزی گران تر باشد، اما گزینه ی امن‌تر و با دوام‌تری است.
• باکالیت، هادی الکتریسیته نیست
• باکالیت نسبت به گرما مقاوم است و نسوز است.
• باکالیت در برابر مواد شیمیایی دچار فرسایش نمی‌شود.

قیمت درب و دستگیره انواع ظروف قابلمه دستگیره ماهیتابه

دستگیره‌ی ماهیتابه از نظر ارگونومی بسیار اهمیت دارد، سبک بودن و خوش دست بودن آن باعث می‌شود مچ دست هنگام حمل تابه آسیب نبیند. ارگونومی تمام دستگیره های ماهیتابه باید استاندارد باشد تا هنگام استفاده ی طولانی مدت از تابه مچ دستتان آسیب نبیند. از دیگر نکات مهمی که هنگام طراحی دستگیره ی ماهیتابه باید در نظر گرفت، انتخاب جنس مناسب برای آن است. جنس مناسب دستگیره ماهیتابه کمک به شستشوی راحتتر آن می کند. همچنین دستگیره ها نباید از پلاستیک بازیافتی باشند.
دستگیره تابه رژیمی دو طرفه
معمولا جنس تابه های رژیمی از چدن است که غذا به خوبی در آن پخته شود ولی باید در نظر داشت این نوع ماهیتابه ها سنگین هستند. دستگیره‌ی این تابه ها باید به گونه‌ای باشد که بتواند وزن تابه ی چدنی را کنترل کند. از این رو علاوه بر باکالیت، فولاد ضد زنگ نیز در دستگیره‌ی این نوع تابه‌ها به کار می‌رود تا استقامت کافی برای تحمل وزن تابه را داشته باشند.
جنس درب و دستگیره ظروف قابلمه ای به اندازه ی خود آن نیز اهمیت دارد، خرید درب و دستگیره ظروف قابلمه باید بر اساس نوع استفاده و جنس قابلمه تعیین شود. از این رو قیمت درب و دستگیره انواع ظروف قابلمه باتوجه به معیارهای ذکر شده تعیین می شود.

حرف آخر
برای سفارش هرگونه درب و دستگیره ظروف قابلمه می‌توانید با همکاران ما تماس با شماره های ۰۲۱۴۴۷۱۵۵۹۸ بگیرید و بر اساس نوع و تعداد سفارش از قیمت درب و دستگیره انواع ظروف قابلمه خود مطلع شوید. همین امروز دستگیره های فرسوده ی ظروف خود را با قیمتی باورنکردنی تعویض کنید.

سوالات متداول

چقدر دستگیره های جدید قابلمه در مقابل گرما مقاوم هستند؟

دستگیره های قابلمه‌ی کارگاه افراسیابی در صورتی که از جنس باکالیت باشند، تا دمای 300 درجه سانتی گراد مقاوم هستند. در صورتی که از جنس فولاد یا چدن باشند نیز محدودیتی در تحمل دما ندارند.

آیا درب قابلمه ها بعد از مدتی تغییر رنگ می‌دهند یا کدر می‌شوند؟

خیر تمامی درب قابلمه ها در کارگاه ظروف افراسیابی از پیرکس درجه یک تهیه می‌شوند. علاوه بر ضد ضربه و ضد خش بودن، شستشوی آن‌ها نیز به راحتی انجام می‌شود و به مرور زمان کدر نمی‌شوند.

قیمت درب و دستگیره ی قابلمه ها به چه صورت تعیین می‌شوند؟

قیمت خرید درب قابلمه بسته به اندازه ی ظرف بین 15 الی 25 تومان است، قیمت دستگیره نیز با توجه به وزن قابلمه و جنس انتخابی آن بین 10 تا 20 تومان است.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سفارش سریع بازسازی ظروف

اطلاعات خود را وارد نمایید، تا سریعا سفارش شما ثبت شود.

عکس پاپ بازسازی ظروف