بازسازی ظروف مسی در تهران

بازسازی ظروف مسی یکی از به صرفه ترین کارهای است، که در هنگام خراب شدن ظروف مسی می توانید انجام دهید. ظروف مسی بسیار ارزشمند هستند و شما می توانید به جای اینکه برای خرید ظروف مسی هزینه کنید با کمترین هزینه این ظرفهای ارزشمند را برای استفاده مجدد بازسازی کنید.

به طور گسترده مس پنج برابر بهتر از آهن و حتی بیست برابر بهتر از فولاد ضد زنگ گرما را هدایت می کند. به لطف خاصیت هدایت حرارتی عالی مس، گرما در ظروف مسی به طور یکنواخت تر از قابلمه ها و تابه های سنتی پخش می شود.

همچنین بخوانید: بازسازی ظروف تفلون در غرب تهران

ظروف مسی ویژگی های زیادی دارد که شما می توانید از آن استفاده کنید، و از مزایا آن بهره ببرید.  از آنجا که هر چیزی در جهان زمانی امکان دارد خراب شود، ظروف مسی هم می تواند به دلایل مختلف از جمله استفاده نادرست از آن و جنس نامناسب آن و… روزی خراب شوند، شما نیز می توانید ظروف مسی خود را مثل باقی ظروف بازسازی کنید.

سفید گری ظروف مسی

سفید گری ظروف مسی
سفید گری ظروف مسی

 

یکی دیگر از کار هایی که در هنگام بازسازی ظروف مسی می توان انجام داد، سفیدگری ظروف مسی است که به معنای سفید کردن ظروف مسی با قلع است.

شما می توانید ظروف مسی خود را بعد از خرید، و قبل از اینکه از آن استفاده کنید، یا بعد از یکی دو سال استفاده از آن برای سفید کردن آن به یک سفید گری ظروف مسی ببرید، تا آن را برای شما سفید کند.

کارخانه بازسازی ظروف تفلون افراسیابی با کادری متخصص سفیدگری ظروف مسی شما را به بهترین شکل انجام می دهد. و شما می توانید با خیالی راحت ظروف مسی خود را به آن ها بسپارید.

فواید ظروف مسی:

حدود 9000 سال است که انسان ها از مس استفاده می کنند. این ماده بادوام، بهداشتی و مقاوم در برابر خوردگی است. مهم ترین ویژگی که مس دارد و آن را به یک ماده پایه عالی برای قابلمه ها و تابه ها تبدیل می کند. رسانای حرارتی عالی آن است.

حتما بخوانید
قابلمه مناسب برای پخت و پز را چگونه انتخاب کنیم؟

چند مورد از فواید ظروف مسی:

  • مس هدایت کننده و منتقل کننده عالی گرما است، و برای پخت غذا در میزان بالا، گزینه بسیار مناسبی است. بسیاری از سر آشپز ها از قابلمه های مسی، برای پخت غذا هایی که نیاز به کنترل شدت دمای گرمای بیشتری دارند استفاده می کنند.
  • در ظروف مسی غذا خوشمزه تر از ظروف دیگر است، چون در ظروف مسی گرما به طور یک نواخت پخش می شود و گرما را نسب به سایر ظروف بیشتر نگهداری می کند، در نتیجه باعث خوب جا افتادن غذا های شما می شود.
  • مس از عناصر لازم برای فرایند خون سازی و رفع کم خونی تشکیل شده است، که پختن غذا در ظروف مسی سبب می شود که کم خونی شما کم شود.

حالا که با فواید ظروف مسی آشنا شدید، می توانید به راحتی از آن استفاده کنید یا اگر ظروف مسی در خانه دارید که به هر دلیلی خراب شده است، می توانید آن را با بازسازی به روز اول خود برگردانید.

معایب ظروف مسی

تمامی وسایل علاوه بر فواید دارای معایبی نیز هستند که در ادامه برخی از معایب ظروف مسی را به شما معرفی می کنم:

  • اگر مصرف غذا در ظروف مسی پیش از حد باشد، سبب می شود که مس قابلمه دون غذا آزاد شود، و سبب ایجاد آسیب هایی از جمله: افسردگی، پیش فعالی در کودکان، بی خوابی و عوارض دیگر در بدن انسان می شود.
  • یکی دیگر از معایب ظروف مسی زود اکسید شدن آن ها است، که برای بدن انسان بسیار خطرناک است.
  • ظروف مسی ترکیب پذیری بالایی با مواد غذایی دارد، و همین موضوع باعث مسمومیت غذایی می شود، پس باید به موقع ظروف مسی خود را بازسازی کنید. شما با سفید گری ظروف مسی خود می توانید از آسیب های آن جلوگیری کنید.

نکات مهم درهنگام استفاده از ظروف مسی

  • بهتر از قبل از اولین استفاده از ظروف مسی یک بار درون آن شیر بجوشانید، و سپس شیر را خالی کرده و ظرف را خشک کنید. و از آن استفاده کنید.
  • برای شست و شو ظروف مسی از شوینده هایی با قدرت سایندگی بالا استفاده نکنید، برای شست و شو ظروف مسی می توانید از آب گرم، دستمال نم دار، به همراه تاید دستی استفاده کنید.
  • ظروف مسی را هیچ گاه داخل ماشین ظرف شویی قرار ندهید.
  • ظروف مسی با ظروف استیل ضد زنگ سنتی تا حد قابل توجهی تفاوت دارد. به عنوان مثال، ته قابلمه های مسی به اندازه قابلمه های فولادی ضد زنگ کارخانه ای صاف نیست و مستعد تغیر شکل است، پس توجه داشته باشید هنگام استفاده از قابلمه مسی آن را روی شعله ای قرار بدید که مناسب قابلمه باشد. تا باعث تغیر شکل در قابلمه نشود.
حتما بخوانید
تفاوت بازسازی و نوسازی ظروف

البته باید گفت که نرمی ظروف مسی جز قابلیت های ظروف مسی است.

  • اگر اجاق گازی با اجاق شیشه ای یا سرامیکی دارید، توصیه می شود از قابلمه ها و تابه های مسی با دیواره ضخیم استفاده کنید، چون در معرض حرارت کمتر دچار تغیر شکل می شوند.

چگونه ظروف مسی اصل را تشخیص بدیم؟

اصل بودن ظروف مسی
طریقه تشخیص اصل بودن ظروف مسی

 

ظروف مسی طرفداران زیادی دارد، و جزو بهترین ظروف برای پخت و پز است. و تمامی افراد اگر می خواهند غذایی جا افتاده و خوشمزه ای را تجربه کنند، و به سلامت بدنشان هم آسیب وارد نشود، می توانند از ظروف مسی استفاده کنند. اما امروزه راه تشخیص اصل بودن ظروف مسی به یک معضل تبدیل شده است.

 ما در اینجا چند مورد از روش های تشخیص اصل بودن ظروف مسی را به شما معرفی می کنیم:

  • در ساختار ظروف مسی از آلیاژی نسبت به سایر فلزات استفاده شده است، که برای تشخیص اصل بودن آن اگر زیر نور خورشید آن را خوب بررسی کنید. متوجه تفاوت آن می شوید.

مس واقعی باید رنگ قرمز و مایل به قهوه ای داشته باشد. اقلام برنجی تمایل به رنگ زرد دارند. اگر آیتم شما زرد، نارنجی مایل به زرد یا حتی دارای عناصر خاکستری است، احتمالا آن ظروف برنجی است.

  • ظروف مسی خود را به چیزی بکوبید و به صدا آن گوش دهید. مس یک فلز نرم است و باید صدایی خاموشی از خود بیرون دهد. اما اگر صدایی شفاف و زنگ مانند از خود ایجاد کرد، بدانید که آن ظرف مسی اصل نیست.
  • یکی دیگر از روش های تشخیص اصل بودن ظروف مسی چگالی آن است، که چگالی مس خالص 8.92 گرم بر میلی متر است.
  • برای تشخیص اصل بودن مس ابتدا سطح آن را با مخلوطی از نمک و سرکه تمیز کنید، و منتظر شوید تا اکسید شود، اگر ناحیه ای که تمیز کردید سبز شد مطمئن باشد که ظروف مسی شما اصل است.
حتما بخوانید
تعمیر ماکروفر

تمیز کردن ظروف مسی چگونه است؟

یکی از راه های تمیز کردن ظروف مسی استفاده از لیمو و نمک است، که تقریبا تمامی لکه هایی که در ظروف مسی وجود دارد را می توانید از این روش از بین ببرید.

به دلیل ماهیت اسیدی بودن لیمو هنگام ترکیب شدن با نمک می تواند از خوردگی سطوح عبور کند، و تمامی لکه های ظروف مسی را از بین ببرد.

ظروف مسی خود را کجا تعمیر کنیم؟

ازآنجایی ‌که فلزات مورد استفاده در هنگام بازسازی ظروف مسی از قیمت بالایی برخوردار هستند، و زمان کار بیشتری را می‌طلبند، گاهی بعضی از سفیدگران به دلیل صرفه‌جویی و یا سرعت بخشیدن به کار سفیدگری خود، با مخلوط نمودن سرب با فلزات اصلی مس، کار خود را راحت تر می کند. تا سود بیشتری برای خودشان داشته باشد.

اما این کار باعث ایجاد خطرات جدی در بدن انسان می شود. پس در انتخاب کارخانه مناسب برای بازسازی ظروف مسی یا سفید گری ظروف مسی خود دقت داشته باشید.

پیشنهاد ما به شما کارخانه بازسازی ظروف افراسیابی است، که با کادری مجرب و متخصص در این زمینه سعی در کسب رضایت مشتری ها را دارد. و کیفیت ظروف تعمیر شده و سلامتی افراد برای کار خانه بازسازی افراسیابی در درجه اول قرار دارد. این کارخانه تعمیر ظروف مسی در تهران واقع شده است.

پس شما می توانید با خیالی راحت بازسازی ظروف مسی یا سفید گری ظروف مسی خود را به کارخانه افراسیابی بسپارید.

https://www.gourmet-web.com/

 

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • حسن رضایی
    1402-04-07 11:47 ق.ظ

    من برای سفید کردن یا همان قلع کاری بایستی کجا مراجعه کنم ؟؟؟ من در خیابان دماوند ، پمپ بنزین قاسم آباد هستم ، خواهش میکنم من را راهنمایی کنید

    پاسخ
  • ابوالمعالی
    1402-12-06 2:17 ب.ظ

    برای بازسازی و سفید کردن ظروف مسی در صادقیه. باغ فیض کجا باید مراجعه کنم

    پاسخ
    • bazsaziafrasiabi
      1403-01-28 11:32 ق.ظ

      سلام وقتتون بخیر باشه
      با توجه به اینکه بازسازی ظروف افراسیابی دارای پیک است، در همه جای تهران اقدام به دریافت و تحویل ظروف می‌باشد. لطفا با ما تماس حاصل فرمایید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سفارش سریع بازسازی ظروف

اطلاعات خود را وارد نمایید، تا سریعا سفارش شما ثبت شود.

عکس پاپ بازسازی ظروف