راهنمای کامل خرید قابلمه چدنی + جدول قیمت در سال 1402

بهترین مارک قابلمه چدن ایرانی و خارجی کدام است ؟ آیا بهترین مارک های قابلمه چدنی را می شناسید؟ چگونه از اصل بودن قابلمه چدن خود مطمئن شویم؟  قیمت قابلمه چدن اصل چقدر است ؟ بهترین فروشگاه‌های آنلاین و حضوری برای خرید کدامند؟ بازسازی ظروف چدنی بهتر است یا خرید قابلمه جدید؟

سوالاتی که در بالا به آن اشاره شد مواردی هستند که اکثر مخاطبین ما در هنگام بررسی و خرید قابلمه از ما می پرسند تا بتوانند خرید بهتر و به صرفه تری داشته باشند. ما در این مقاله سعی می کنیم به همه این سوالات به طور کامل پاسخ دهیم.

مزایا و معایب قابلمه های چدن

مزایا و معایب قابلمه چدن
مزایا و معایب قابلمه چدن

امروزه یکی از قابلمه هایی که از طرفداران زیادی برخوردار است قابلمه های چدنی با طرح ها و رنگ های مختلف است. این قابلمه آلیاژی از چدن، آهن و اندکی کربن تشکیل شده است و به شکل های متنوع، برای کاربرد های مختلف ساخته می شود، به عنوان مثال قابلمه های چدن در دسته بندی های چدن های ضد سایش، چدن های مقاوم به حرارت و چدن های مقاوم به خوردگی قرار می گیرند.

خرید قابلمه چدنی مزایا و معایب زیادی دارند که در ادامه به آن می پردازیم:

مزایای قابلمه چدن:

یکی از مهم ترین ویژگی های قابلمه ی چدنی توزیع یکنواخت دما و حرارت است، این قابلمه با قرار گرفتن روی شعله می تواند دما را به کل قسمت های ظرف منتقل کند که باعث پختن بهتر غذا می شود.

از دیگر مزیت های قابلمه های چدنی نچسب بودن آن است این قابلمه قابلیت ماندگاری بالایی دارد و برای مدت طولانی خراب نمی شود. علاوه بر آن هیچ ضرری برای بدن ندارد و روکش نچسب آن هم شست و شوی آن را راحت می کند و نیازی به استفاده از روغن ندارد.

این قابلمه از تنوع بالا در سایز و مدل و تنوع محصولات برخوردار است. سایزها، مدل ها و رنگ های مختلف موجود است و قیمت دیگ چدنی به این ویژگی ها و…. بستگی دارد.

معایب قابلمه چدن:

وزن بالا: قابلمه‌های چدنی ممکن است در اندازه های بزرگ تر برای پخت و پز روزانه کمی سنگین باشد.

سرعت گرمایش کند: این قابلمه‌ها در مقایسه با سایر ظروف پخت و پز، برای گرم شدن و رسیدن به حرارت مطلوب آشپزی، زمان بیشتری می برند.

شکننده بودن ظروف: این ظروف علاوه بر مزیتی که دارد، ایرادی هم دارند که آن هم جنس شکننده لعاب آنهاست. به صورتی که در اثر ضربه ناگهانی و یا سقوط از ارتفاع ممکن است لعاب قابلمه بشکند و از بدنه جدا شود.

استفاده از شوینده مناسب: برای تمیز کردن ظروف چدنی نباید از شوینده‌های شیمیایی خیلی قوی استفاده شود.زیرا در این صورت روکش لعابی قابلمه کاهش کیفیت پیدا می کند.

آسیب پذیر بودن در برابر اجسام سخت: مثل سایر ظروف نچسب در ظرف های چدن نیز نباید از قاشق یا ملاقه قلزی برای بیرون آوردن غذا استفاده کرد. چرا که قاشق فلزی باعث ایجاد خش روی قابلمه‌های چدنی خواهد شد. توصیه می‌شود که به هنگام پخت پز و یا پخت غذا از قاشق‌های چوبی و یا سیلسکونی که آسیب کمتری به قابلمه میزنند استفاده نمایید.

قیمت بالا: سرویس قابلمه‌های چدنی نسبت به سایر قابلمه‌ها قیمت بالاتری دارد. البته این گرانی با توجه به مزایا زیاد و معایب کم کاملا منطقی است با اینحال فروشگاه بازسازی ظروف افراسیابی برای مشتریان خود ظروف گرانیتی را بازسازی و دوباره آن ها را مانند روز اول تعمیر می کند .

بهترین مارک های قابلمه چدن ایرانی و خارجی :

بهترین مارک های قابلمه چدن ایرانی و خارجی
بهترین مارک های قابلمه چدن ایرانی و خارجی

در حقیقت برند های بسیار متنوعی هستند که انواع سرویس قابلمه های چدنی و ماهیتابه های چدنی را در ایران می سازند اما کاربران زیادی از آنان مطلع نیستند چرا که اکثرا فرض بر این بوده است که نمونه های خارجی بهتر هستند اما در واقع برند های ایرانی به گونه ای عمل کرده اند که محصولات آنان با نمونه های خارجی برابری می کنند و از کیفیت خوبی برخوردار هستند علاوه بر آن قیمت مناسب تری نسبت به مدل های ایرانی دارند .

در ادامه مقاله به چند مورد از بهترین مارک های قابلمه چدن در ایران و خارج از کشور می پردازیم.

  1. سرویس های چدنی دسینی ( Dessini ) یکی  از مارک های پر فروش قابلمه در ایران است که بین مخاطبین از محبوبیت بالایی برخوردار است تنوع بالا و کیفیت آن باعث شده ک در بین بهترین مارک های قابلمه چدن قرار بگیرد.
  2. سرویس های چدنی یونیک ( unique ) نیز یکی دیگر از مارک های قابلمه ایرانی است پر فروش است.
  3. سرویس های چدنی آلمانی بوش ( Bosch ) نیز یکی از موارد این لیست است که از محبوبیت بالایی برخوردار است. و محصولات آن از کیفیت بالایی برخوردار است.

موارد بالا چند مورد از بهترین مارک قابلمه چدن پر طرفدار در خارج و داخل ایران است که تا اینجا مورد بررسی قرار دادیم در ادامه به قیمت قابلمه های چدن می پردازیم.

قیمت  بهترین مارک های قابلمه چدن:

اگر قیمت ظروف چدنی را با دیگر ظرف های روکش دار نچسب مورد مقایسه قرار دهید، می توانید اختلاف قیمت و مقرون به صرفه بودن ظرف های چدنی را متوجه شوید. قیمت ظروف چدنی بسیار متفاوت است و قیمت آن معمولا با توجه به مواردی مثل کیفیت، تعداد قابلمه ها و جنس آن ها سایز و رنگ و… داده می شود. قیمت ظروف چدنی از قیمت 2 میلیون تومان تا 60 میلیون تومان یافت می شود.

البته قبل از خرید توصیه می‌کنیم تشخیص قابلمه گرانیتی اصل را هم بلد باشید تا اشتباها خرید بیهوده انجام ندهید. همینطور در صورت هرگونه آسیب به قابلمه می توانید به سایت بازسازی ظروف افراسیابی مراجعه کنید تا ما به طور آنلاین پاسخگوی شما و در صورت نیاز از خدمات ما بهره مند شوید.

صرفه جویی در خرید قابلمه چدن

قابلمه های چدنی با روکشی از گرانیت پوشانده شده است. علاوه بر این باید این مورد را مد نظر قرار داد که اگر روکش های نچسب در قابلمه ها از بین بروند مجددا نمی توان آن را تعمیر نمود و در واقع بلا استفاده خواهند شد، اما ظرف های چدنی از راه های گوناگون مجددا دارای قابلیت تعمیر  می باشند و برای همین اگر این ظروف را در آشپزخانه خود داشته باشید تا مدت های طولانی خواهید توانست به لحاظ اقتصادی صرفه جویی نمایید و با بازسازی ظروف دوباره قابلمه های خود را مانند قبل مورد استفاده قرار دهید.

  •  نکته: اگر به طورمنظم ظروف چدنی را تعمیر نمایید، عمر این ظروف بسیار بیشتر خواهد شد و برای مدت طولانی خواهید توانست از آن ها در آشپزخانه خود استفاده نمایید.

چگونه از اصل بودن قابلمه چدن خود مطمئن شویم؟

ظروف آشپزخانه گرانیت یا چدن با پوشش گرانیت به دلیل کیفیت بالاتر و عملکرد بهتر خریداران بیشتری دارند. کیفیت و قیمت ظروف چدنی همان چیزی است که کلاهبرداران را به فکر تولید محصولات تقلبی می اندازد. این موضوع باعث شد تا در ادامه مقاله نحوه تشخیص ظروف چدنی اصل از تقلبی را برای شما شرح دهیم.

حال این سوال مطرح می شود که چگونه می توان ظرف اصلی چدن را از تقلبی تشخیص داد. در ادامه با راه های شناسایی ظرف اصلی چدن آشنا خواهیم شد.

ویژگی قابلمه های چدنی اصل:

  1.  قابلمه های چدنی اصل وزن زیادی دارند و وقتی آن را در دست می گیرید احساس سنگینی زیادی در وزن آن می کنید.
  2. قابلمه چدن اصل از جنس آهن است و برای تشخیص آن می توان یک قطعه آهنربا را به ظرف چدن نزدیک کرد. در این صورت آهنربا توسط ظرف چدن اصل جذب می شود.این روش برای شناسایی اصل بودن ظرف بسیار کارآمد است.
  3. به گفته برخی از متخصصان ، قابلمه های چدنی شکننده هستند.
  4.  قابلیت قرار دادن در اجاق و مایکروویو را دارند.
  5. حفظ کردن گرما در مدت زمان طولانی از دیگر ویژگی های قابلمه چدنی اصل است.
  6.  قابلمه چدن اصلی از ماندگاری و دوام بالایی برخوردار است.

بهترین فروشگاه‌های آنلاین خرید قابلمه چدنی

ما برای راحتی کار شما عزیزان لیستی از بهترین فروشگاه‌های آنلاین تهیه کرده‌ایم که می‌توانید با خیال راحت از اصالت کالا، خریدی مطمئن انجام دهید.

  1. وبسایت دیجی کالا | digikala
    مسلما در هر خریدی، اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد خرید از دیجی کالا است. قبل از خرید حتما نظرات بقیه دوستانی که اقدام به خرید نموده‌اند را بخوانید تا از اصالت و مناسب بودن قیمت اطمینان حاصل فرمایید.
  2. وبسایت ترب | torob
    وبسایت ترب نیز یکی از وبسایت‌هایی است که می‌توانید برای استعلام قیمت و خرید از تعداد زیادی فروشنده از آن استفاده نمایید. بازهم تاکید می‌کنیم که حتما قبل از اقدام به خرید حتما نظرات کاربران و خریداران قبلی را بخوانید تا از اصل بودن ظروف چدنی و قیمت آن مطمئن باشید.
  3. وبسایت ایمالز | emalls
    وبسایت ایمالز نیز مانند همان ترب است و می‌توانید استعلام قیمت بگیرید و از فروشنده‌های زیاد استفاده نمایید.

خرید قابلمه چدنی یا بازسازی آن؟

مسلما هرکسی خرید را به بازسازی ترجیح می‌دهد، اما برای مقرون به صرفه شدن می‌توانید از بازسازی ظروف استفاده نمایید.

به این فکر کنید که با بازسازی ظروف چدنی می‌توانید همان قابلمه را از نو بسازید، رنگ آن را به دلخواه عوض کنید، هزینه بسیار پایین‌تری نسبت به خرید قابلمه جدید بپردازید و از همه مهمتر قابلمه‌ای که دوست دارید دوباره بدست آورید. شما می‌توانید قیمت بازسازی ظروف را مشاهده نمایید.

https://www.seriouseats.com/the-truth-about-cast-iron

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.