آیا بازسازی ظروف تفلون مضر است

آیا بازسازی ظروف تفلون مضر است؟

آنچه خواهید خواند

معمولاً هر کدام از ما در آشپزخانه خود حداقل یک یا چند ظرف نچسب داریم که نیاز به تعمیر یا تعویض دارند. این سؤال که آیا بازسازی ظروف تفلون مضر است؟ آیا تعمیر ظروف چدن سرطان زا است؟ چه زمانی ظروف چدن نیاز به تعمیر دارند؟ جزء سؤالات پرتکراری است که از طرف صاحبان این نوع ظروف زیاد پرسیده می‌شود. در این بحث ما را همراهی کنید تا به سؤالات شما پاسخ داده و بهترین راه حل برای بازسازی ظروف آسیب دیده در اختیارتان بگذاریم.

مهم‌ترین و اصلی‌ترین مسئله در بازسازی درست و اصولی ظروف نچسب، پیدا کردن مرکزی است که این کار را به‌طور تخصصی انجام می‌دهند. مجموعه بازسازی افراسیابی عنوان اولین و موفق‌ترین مرکزبازسازی قابلمه ،ماهیتابه و انواع ظروف نچسب تفلون چدن، سرامیک و… در میان مشتریان زیادی شناخته شده است.

این مرکز با داشتن کادری متخصص، حرفه‌ای و با استفاده از ابزارآلات و کوره‌های پیشرفته، همچنین مواد اولیه درجه یک تأیید شده بهداشتی انواع ظروف از جمله ظروف چدنی را بازسازی و تعمیر می‌کنند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت این مجموعه مراجعه کرده و طیف وسیعی از انواع ظروف بازسازی شده را در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و زیبا مشاهده کنید. در صورت تمایل با هماهنگی مشاوران ما می‌توانید با ارسال انواع ظروف خود به مجموعه بازسازی افراسیابی آنها را به‌ صورت تضمینی بازسازی کرده و برای شما به آدرس‌تان ارسال خواهد شد.

پیشنهاد می‌شود: مطلب تفاوت بین قابلمه های گرانیتی و سرامیکی را مطالعه کنید.

آیا بازسازی ظروف تفلون برای سلامتی مضر است؟

اینکه آیا بازسازی ظروف تفلون مضر است و یا سوالاتی ازین دست پایه و اساس علمی و ثابت شده‌ای ندارد. در واقع اگر در هنگام بازسازی ظروف نچسب از مواد با کیفیت و ابزارهای پیشرفته استفاده شود، نه تنها هیچ ضرری ندارد بلکه مانند این است که ظرف نویی را تازه خریداری کرده و از آن استفاده می‌کنید.

حتما بخوانید
آیا استفاده از ظروف نچسب مانند تفلون بی خطر است؟

اما باید توجه داشت انجام بازسازی ظرف را دست هر مرکزی ندهید، زیرا اگر اینکار باتوجه به اصول استاندارد آن انجام نشود می‌تواند خطرناک و بیماری‌زا باشد. در زیر به چند نکته اشاره می‌کنیم که اگر رعایت نشود، ممکن است بازسازی چدن را سرطان زا کند:

  • اگر در زمان بازسازی پوشش قبلی ظرف به‌طور کامل از بین نرود امکان ورود مواد مضر خطرناک قبلی به‌داخل غذا زیاد است.
  • در صورتی که از مواد باکیفیت در بازسازی تفلون استفاده نشود، پوشش نچسب خیلی زود حالت لایه لایه پیدا کرده و در غذا رسوب می‌کند. همین رسوب موجب آسیب با دستگاه گوارش می‌شود.

چه زمانی ظرف چدن نیاز به تعمیر دارد؟

ظروف چدن از جمله ظروفی هستند که آشپزی با آنها بسیار لذت بخش است. پخش حرارت به‌طور یکنواخت و متوازن باعث می‌شود غذای به‌خوبی در این ظرف بپزد و جابیفتد. داشتن یک پوشش نچسب در داخل ظرف چدن باعث می‌شود که به مرور زمان و خواه ناخواه خش برداشته و آسیب ببیند.

آسیب دیدن سطح نچسب داخل چدن باعث می‌شود غذا در آن ته گرفته و مواد مضر وارد غذا شود. به‌طور کلی هر نوع ظرف نچسب چه تفلون، گرانیت و چدن اگر کیفیت پوشش داخلی آنها از بین برود می‌تواند برای سلامت افراد خانواده بسیار مضر باشد. در حال حاضر به دلیل وجود بعضی از محصولات بی‌کیفیت، تقلبی و ارزان قیمت در بازار دیده می‌شود که پوشش نچسب حالت پولکی و لایه لایه پیدا می‌کنند که استفاده از آنها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

بهترین کار برای استفاده مجدد از ظروف چدنی که آسیب دیده‌اند بازسازی و تعمیر آنها است تا بتوان دوباره با خیال آسوده از این ظروف استفاده کرد. یک بازسازی درست می‌تواند به ظرف چدن ما عمر دوباره بخشیده و لذت آشپزی در یک ظرف نو، تازه و سالم را به ما هدیه بدهد.

حتما بخوانید
آشنایی با انواع جنس ظروف قابلمه و کاربرد آن

چه زمانی ظرف چدن نیاز به تعمیر دارد؟چند نکته مهم در زمینه نگهداری و استفاده از ظروف چدن

در زیر به چند نکته اشاره می‌کنیم که با رعایت آنها می‌تواند عمر استفاده مفید از ظرف چدن را بالا ببرید:

  • باید در زمان شستن این ظروف از ابرهای نرم و اسکاج معمولی که زبر نباشد استفاده کرد. این ظروف در صورت سالم بودن سریع تمیز شده و نیاز به وقت زیادی برای تمیز کردن ندارند.
  • بهتر است تا جایی که امکان دارد چدن را در ماشین ظرفشویی نگذارید. وجود قرص‌های پاکننده قوی و نمک موجود در ماشین ظرفشویی، به مرور باعث زبری و از بین رفتن پوشش نچسب ظرف می‌شود. اگر مجبور شدید آن را داخل ماشین بگذارید سریع پس از تمام شدن شستشو آن را از ماشین خارج کرده و با دستمال نرم خشک کنید.
  • هیچ گاه ظرف چدن را خالی روی حرارت نگذارید. اگر ظرف داغ است سریع آن را در تماس با آب سرد قرار ندهید.
  • از تف دادن مواد نمکی یا جوشاندن مواد اسیدی تاجایی که امکان دارد در داخل ظرف چدن جلوگیری کنید.
  • اگر چه می‌توان با حرارت ملایم مواد را بدون روغن در داخل ظرف چدن تف داد، سعی کنید تا جایی که امکان دارد از تف دادن بدون روغن به‌مدت طولانی در این ظرف جلوگیری کنید که آسیب نبیند.

نحوه تعمیر و بازسازی ظروف چدن

چدن یک آلیاژ مقاوم است که در مقایسه با سایر ظروف تولید آن در صنعت هزینه و زمان بیشتری نیاز دارد. ظروف چدنی ارزش بالایی دارند و بازسازی آنها از نظر اقتصادی بسیار به صرفه خواهد بود. بازسازی این نوع ظرف شامل موارد زیر است:

  • جداسازی ظروف چدن بر اساس ضخامت و جنس آنها
  • از بین بردن و سوزاندن کامل پوشش داخلی و رسیدن به چدن خام که جنس اصلی ظرف است.
  • با استفاده از ترکیبات ویژه ظرف را جرم گیری کرده، طوری که به اندازه ذره‌ای از پوشش قبلی در آن باقی نماند.
  • ایجاد پوشش جدید گرانیتی نچسب به‌صورت دو یا چندلایه با ضخامت استاندارد.
  • بازسازی قسمت بیروی و اجرای رنگ آمیزی بیرون ظرف
حتما بخوانید
بازسازی ظروف تفلون پیروزی

کارخانه افراسیابی؛ مرکز معتبر در بازسازی تفلون و تعمیر ظروف چدن در تهران

شما می‌توانید انواع ظروف چدن، تفلون، گرانیت و.. را برای تعمیر و بازسازی در چندین رنگ زیبا و با ضمانت مناسب به مرکز افراسیابی بسپارید. همه مواد گرانیت و چدن این مرکز دارای دوام و کیفیت بالایی هستند که توانسته اعتماد مشتریان زیادی را به این مجموعه جلب کند. به همین دلیل است که به جرئت می‌گوییم ما بهترین مرکز بازسازی ظروف در غرب تهران هستیم.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کنید. کارشناسان ما در مرکز بازسازی ظروف افراسیابی آماده هستند تا با توجه به تجربیات خود شما را در زمینه تعمیر تفلون و بازسازی انواع ظروف نچسبی که دارید به خوبی راهنمایی کنند و اطلاعات لازم را در اختیارتان بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مقالات مرتبط

سفارش سریع بازسازی ظروف

اطلاعات خود را وارد نمایید، تا سریعا سفارش شما ثبت شود.

عکس پاپ بازسازی ظروف